5/08/2014 10:15:00 PM

( 454 )




Podjęłam decyzję. Nie podchodzę do badań pomiaru grubości fałdy karkowej naszych Maleństw. Chodzi o analizę czy nasze dzieci są / będą  obarczone wadą genetyczną, taką jak zespół Downa, który jest jedynie oszacowaniem ryzyka wystąpienia tej wady. Jeśli chromosom 21 się złamał, podwoił to i tak nie mamy wpływu na jakąkolwiek zmianę. Już kilka lat temu robiliśmy testy genetyczne. Żadnych problemów czy znaków zapytania u nas nie wykryto. Jednak mamy świadomość, że z powodu naszego wieku wskazane jest takie badanie, gdyż Zespól Downa jest niecharakterystyczny i spotyka się je także u osób z prawidłowym
Kariotypem. Kochamy nasze Maleństwa i tego nic i nikt nie zmieni. Oczywiście najważniejsze jest zdrowie naszych Maleństw. Dlatego chcemy w późniejszym terminie, między 20 a 24 tygodniem ciąży, wykonać nie inwazyjne badanie prenatalne organów. Jeśli się okaże, że mamy do czynienia z jakimś problemem, można zareagować i przygotować się do jak najszybszego leczenia by ratować ich życie.
U nas wszystko dobrze. Ja wciąż śpię a Bliźniaki rosną i reagują swoim życiem. Każdy z nich ma już po 5 cm. Co oznacza książkowy wymiar. Serduszka biją prawidłowo, gdzie w ich takt poruszają się wzorowo.
Szczęście i dobroć otacza nas :) Oby tak dalej :D 




21 komentarzy:

  1. Badz dobrej mysli.
    Innego scenariusza nie bedzie poza zdrowym.
    :****

    OdpowiedzUsuń
  2. Ściskam serdecznie całą Trójkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy czwartym podjęliśmy taką sama decyzję;))
    No i wszystko w jak najlepszym porządku, choć ponoć już osiągnęłam późny wiek, hihi;)))
    U Was będzie tak samo!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Tak, Tak :) tylko tak :)

      cmoki smoki Miśka :)

      Usuń
  4. Na pewno będzie w porządku :) :**

    OdpowiedzUsuń
  5. Dumna jestem z ciebie i twoich dzieciuf:*

    OdpowiedzUsuń
  6. ja przezierność zrobiłam, ale już amniopunkcji odmówiłam - z tego samego powodu, kochała Antoniego i wiedziałam że urodzę i dalej będę kochać, choćby nie wiem co

    OdpowiedzUsuń
  7. Też bym nie chciała takiego badania. Jeśli moja dzidzia będzie chora to całe jej późniejsze życie będzie naznaczone chorobą, niech chociaż przez 9 miesięcy ma spokój :) :) Co innego wykrywanie chorób które można leczyć, tak jak piszesz, bo to zupełnie co innego. Ale nie ma co się marrtwić na zapas :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak właśnie dzisiaj myślałam co u Was, piszcie częściej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. progesteron i Bliźniaki robią swoje. Zasypiam nawet nad kanapką :) Mimo wszystko postaram się pisać częściej :)

      tulam :)

      Usuń
  9. Wszystko po prostu MUSI być dobrze!!! A badanie przezierności i fałdu karkowego często tylko przysparza stresów. Z całego serduszka wam kibicuję!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 4kleeblatt , Blogger