10/05/2020 12:31:00 PM

Zmysły

 

W ogrodzie zostało nam dość sporo  pomidorów.
Choć jeszcze  zielone 
Słońce ich już nie dopieści.
Wychodowaliśmy je od małego ziarenka.
Choć z zielonych też można coś zrobić.
Mimo wszystko
szkoda, że nie czerwone.


Nie byłabym sobą 
Gdybym z tego nie wykorzystała
Tematu dla naszych dzieci.
Pokazałam im jak zrobić sałatkę 
Na zimowe chwile.
Pouczyłam, że z jedzeniem trzeba 
się dobrze obchodzić.
Nie wolno takich darów marnować.






      Bliźniaki sprawnie pojeły temat.
Chętnie pomagały
 
 To bardzo miłe, kiedy słyszy się dzieci podczas przygotowywania posiłków.
Najlepsze jest to, że w ten sposób możesz wiele dać z siebie.
Możesz opowiadać, jak powstaje jedzenie
i jak jest ono dobre.
Możesz opowiedzieć im historie dotyczące różnch przygotowań, powstań oraz rodzinnych historii.
Kiedy to ja uczyłam się gotować od mojej mamy i babci.
Takie chwile poprzez zmysły
Ukorzenią się w ich główkach
w ich sercach.



Mam nadzieję,że
Wykorzystają to w Swoich życiach.
Przekazując wiedzę swoim dzieciom.


12 komentarzy:

  1. Zawsze piszesz mądrze i pieknie, dajesz siłę :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mi ślinka leci na widok Waszych dzieł. A Dzieciaki brawo !!! I oczywiście brawo Ty, że tak pięknie ich uczysz .♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię gdy tak chętnie z moich doświadczeń,wiedzy korzystają 😊

      Usuń
    2. I do tego tak pięknie piszesz ! Tak mądrze. Podziwiam!

      Usuń
    3. Marzycielko, jaka Ty miła jesteś. Balsam dla mojej duszy.
      Dziękuję 😍😘

      Usuń
  3. To jest przepiękne niemarnowanie!!

    OdpowiedzUsuń
  4. ...i jakie ważne w wychowaniu 😊

    😘

    OdpowiedzUsuń
  5. i jakie przecudne dzieci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie Dzieci są odbiciem dobra.Tak powinni wszyscy dorośli odczuwać 😍
      Dziękuję Ewo. Buziaki z nad morza.

      Usuń
  6. Moj maly prawie 3latek tez zaczyna wykazywac sie zapalem do pomagania mamie w kuchni. Ostanio pomagal kroic (rowniez) pomidory :)
    Kochane sa te maluszki nasze. Twoje juz nie takie male :D
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Jak mnie to cieszy. Tak poznaje się świat wszystkimi zmysłami 😍
      Tylko nie blokować, pozwalać na ekxperymenty 😍 to wzbogaci ich wnętrza w cudowne Rodzinne przeżycia.
      Buziam nadmorsko Martuniu. 😘😘😪

      Usuń

Copyright © 2016 4kleeblatt , Blogger